TAHUKAH ANDA 5 KHASIAT DAUN KELOR YANG PASTI KORANG TIDAK TAHU LANGSUNG !! MOHON SHARE

**Daun kelor iaitu 1 di antara jenis sayuran yang sekarang ini popular. Daun kelor asli Indonesia tlah popular manfaatnya hingga ke mancanegara. Banyak penyelidik yg tlah dapatkan manfaat daun kelor untuk kesihatan badan.**

daun kelor
**Daun kelor sudah disangka sebagai tumbuhan ajaib yg boleh digunakan sebagai ubat herbal semuanya penyakit. Kandungan vitamin C daun kelor semakin byk dari sayur ataupun buah-buahan yg lain. Selain itu, kandungan vitamin A serta pot4sium dlm daun kelor demikian tinggi. Tak heran jika daun kelor diduga sebagai tumbuhan ajaib yg demikian bagus untuk tubuh.

Manfaat Daun Kelor Untuk Rawatan Untuk Badan, Diabetes, Kanser


Kandungan-kandungan dlm daun kelor ini buat daun kelor mempunyai demikian banyak manfaat. Manfaat daun kelor utk tubuh sekian banyak, dari mula mengubati penyakit dalam hingga penyakit luar.
Tersebut sebahagian manfaat yg dapat diambil dari daun kelor.

1. Menyihatkan kulit
-Daun kelor mempunyai kandungan vitamin c serta anti-oksidan yg demikian tinggi, ke-2 zat ini demikian baik utk kesihatan kulit.

Daun kelor yg untuk jadikan sayur serta digunakan melalui cara teratur boleh melembutkan kulit serta mengelak timbulnya jerawat. Daun kelor yg ditumbuk boleh juga jadikan sebagai topeng muka yg boleh buat kulit muka semakin halus serta cantik.

2. Menangani diabetes
-Satu di antara manfaat daun kelor yakni dapat menangani diabetes. Manfaat daun kelor utk diabetes dapat kurangkan kandungan gula dalam daarah.

Daun kelor boleh jadikan sebagai! nsul! n alami untuk menangani diabetes. Makan sayur daun kelor boleh pula menghindar penyakit gula darah/diabetes.

3. Menyihatkan mata
-Daun kelor banyak pula mempunyai kandungan vitamin A yang demikian baik untuk mata. Mengambil daun kelor boleh buat mata selalu dalam keadaan sihat serta jernih.

Daun kelor boleh pula menyembuhkan penyakit mata, langkahnya boleh dimakan segera atau air rebusan daun kelor di basuhkan pd mata yg sakit kehidupan seharian sehingga pulih.

4. Mengelak kanser
-Anti-oksidan dalam daun kelor demikian tinggi, diluar itu daun kelor mempunyai kandungan pot4sium y banyak. Satu di antara faedah dari daun kelor yakni boleh mengelak kanser. Manfaat daun kelor untuk kanser yakni boleh melambatkan bahkan juga hentikan serta menyingkirkan kanser yang ada pada tubuh.

5. Merawat penyakit sendi
-Daun kelor juga sekian baik untuk menyembuhkan rematik. Faedah daun kelor utk rawatan penyakit sendi boleh kurangkan rasa sakit pada sendi serta boleh kurangkan pengumpulan asid urik pada sendi sehingga boleh menyembuhkan penyakit sendi atau asam urat.

Daun kelor memang sangat popular di luar negara ataupun didalam negeri. Bermacam penyakit boleh diubati dgn daun kelor. Kecuali dapat mengubati pelbagai penyakit, daun kelor juga sekian baik untuk dimakan seharian.

Manfaat daun kelor yang digunakan sehari-hari yakni boleh berikan kekeb4lan tubuh sehingga badan tak mudah sakit. Diluar itu, kelor dapat juga tingkatkan kekeb4lan tubuh dari pelbagai virus yg ada.                 sharekan...

Ulasan

  1. Wah bagus ya
    untuk membantu bagi Anda yang ingin merasakan khasiat daun kelor namun sulit mendapatkannya di daerah Anda, kami jual kapsul moringa / kapsul kelor
    KLIK jual daun kelor

    Atau langsung 0813-80-262524 (Ryan) SMS/WhatsApp/Telegram/Line


    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pernah Terjadi Tak Bintik-bintik Berair dan Gatal?? Bahaya jika abaikan

Laman Web Yang Trusted