Pernah Terjadi Tak Bintik-bintik Berair dan Gatal?? Bahaya jika abaikan




Pernah Terjadi Tak Bintik-bintik Berair dan Gatal?? Bahaya jika abaikan | Bintik² Di Jari Dan Badan Adalah Bahaya , Boleh Mahu

Cuba tengok di jari-jari mu apakah ada!

Banyak orang jarinya kadang ada muncul bintik2 kecil, bintik2 ini tak terlihat besar, jarang kita akan memperhatikan bintik-bintik seperti ini, tetapi sebenarnya bintik-bintik ini harus diperhatikan dengan teliti.

Bintik-bintik kecil pada jari boleh menunjukkan penyakit yang ada dalam tubuh kita, dan juga boleh menunjukkan kalau pada tubuh kita terdapat banyak racun.



1. Hujung jari melengkung*

Kalau kita lihat daging antara garis jari tangan yang dibawah kuku menonjol keluar, itu berarti menandakan salah satu organ tubuh kita ada yang mengalami peradangan, juga terlalu banyak racun dalam tubuh kita.

Waktu kejadian ini, kita biasanya menjadi emosi, kerana ini menunjukkan hati kita ada masalah, terlalu banyak racun dalam hati dan jantung kita, boleh melemahkan fungsi organ tubuh yang lainnya.

2. Kuku bulat & datar*

Kalau kukumu berubah menjadi bulat dan datar, itu menandakan ada racun dalam saluran darah, mungkin ada gangguan pencernaan atau penyakit perut dan lain².

Biasanya pesakit ini juga ada gangguan gizi dan metabolism, kesan besar terhadap paru-paru.
Bagaimana cara cepat menyembuhkan penyakit ini?

1.Makan banyak sayuran hijau & buah-buahan*

Buah-buahan dan sayuran hijau memiliki kesan yang baik untuk proses detoksifikasi. Buah dan sayuran biasanya waktu pencernaannya di dalam 30 minit, sedangkan daging waktu pencernaannya lebih dari tiga jam, jadi makan lebih banyak sayuran hijau dan buah-buahan dapat mempercepat proses gastrointestinal, mempercepat metabolisme, dan juga dapat membersihkan racun dalam tubuh.

2. Senaman Detox*

Mengapa wanita moden umumnya hidup lebih lama daripada lelaki? Kerana perempuan umumnya bersenam lebih banyak daripada lelaki. Wanita yang suka belanja, suka jalan-jalan dan suka bergerak biasanya mempunyai hidup yang lebih panjang umurnya daripada lelaki.

-Peluh dan air kencing boleh menjadi proses detoksifikasi juga, boleh mengeluarkan racun dalam tubuh kita.

-Ayuh kita banyakkan senaman, banyak mengeluarkan peluh dan racun dalam tubuh kita!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Laman Web Yang Trusted