Ramai Nak Jadi Youtuber di Malaysia, Kenapa???

Ramai Nak Jadi Youtuber di Malaysia, Kenapa??? | Fenomena semakin melanda di Malaysia apabila ramai youtuber berjaya menghasilkan pendapatan dari mengupload video di channel youtube masing-masing dan dengan subscriber yang tinggi membuatkan mereka semakin popular dan adakalanya di antara mereka lagi popular dari Artis atau Selebriti. Dengan pendapatan yang tinggi. Ada juga ahli pernigaan seperti Dato Vida, Dato Aliff Syukri pun mempunyai channel youtube, artis pun tidak ketinggalan seperti Baby Shima, Wawa Zainal dan ramai lagi.

Youtuber malaysia

 

Antara youtber malaysia yang famous seperti Syahmi Sazli, Alief Irfan, Bob YP, Syedot, dan banyak lagi dengan pelbagai kontent yang mereka ketengahkan.

Ada yang drama santai dan pelbagainya, ada yang pasal makananan, ada yang travel, ada yang automotif dan ada juga yang life style serta gadget. Yang menariknya apabila anda menjadi youtuber yang diminat ramai dan mendapat subscriber yang banyak anda bukan sahaja menghasilkan pendapatan dari youtube adsense sahaja, malah akan ada yang menaja dan promote produk mereka sendiri atau orang lain seperti produk makanan, kecantikan dan sebagainya.

Jadi pendapatan mereka ini tidak menentu bergantung kepada subscriber juga, kualiti subscriber itu sendiri, cara mereka membuat kontent, dan sponser mereka dapat, dari segi youtube adsense bergantung kepada iklan adsense sendiri dan kontent yang mereka ketengahkan.

Jadi Tahun 2019/2020 telah tumbuh seperti cendawan selepas hujan  di Malaysia, begitu banyak nak jadi youtuber, tapi ada juga yang berjaya dan ada yang tak berapa berjaya, yang tak berjaya ni banyak sebab. Nanti aku akan kongsikan di artikal akan datang kenapa ramai nak jadi youtuber tapi tak berjaya.

Jangan Lupa follow instagram aku @shariffzhr dan jangan lupa selalu follow blog ini.

terima kasih kerana berjaya.

Ulasan

  1. Wynn casino opens with VR sports viewing experience - KTNV
    Wynn's latest addition, 남양주 출장샵 Wynn Nightlife, is launching 안성 출장안마 an app called Virtual Reality (VR) - 천안 출장안마 a 의정부 출장마사지 sports viewing 청주 출장샵 experience.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pernah Terjadi Tak Bintik-bintik Berair dan Gatal?? Bahaya jika abaikan

Laman Web Yang Trusted